Купуј домаће – са Космета! Нова генерација бизнисмена преузима посао у низу домаћих породичних компанија јужној покрајини

Нова генерација младих српских бизнисмена све више преузима посао у низу домаћих породичних компанија.

Међу тим компанијама су „Алева”, „Фрушке терме”, „Сирогојно Цо”, „Алексић винарија”, „Мона”, „Будимка”, „Неxт”, „Премиер” … Постоје и оне мање, у којима је смена генерација већ стигла и до праунука и даље, попут фирме сомборске породице Јановић. Постоји већ 110 година, а која кондиторске произовде пласира на тржишта Италије и Француске.

Смена генерација у бизнису је добар знак. Саветник председника ПКС Србије Вељко Јовановић, каже да системи управљања у таквим, породичним компанијама, брже се унапређују.

„У њима се директно спајају искуство родитеља и знања деце. У тој синергији рађају се компаније попут најпознатијих светских, које су и даље у породичним рукама – ИКЕА, Харибо … То су људи који боље разумеју природан раст, јер знају да дугорочног успеха нема преко ноћи”, наводи Јовановић за Танјуг. Чињеница је да глобалну економију 21 века чине управо породичне компаније.

Многи од младих српских бизнисмена студије су завршили у иностранству, а један од њих је и Александар Цицмил, из „Фрушких терми”. Знање је стицао на универзитетима у Италији, Шпанији, Канади и Србији.

Наследница Јановића тренутно је на постдипломским студијама у Цириху, друга је завршила Факултет политичких наука, док су наследници „Моне” школовани у Београду.

Томислав Момировић завршио је Правни факултет, а Урош рачуноводство и ревизију на Економском факултету. Жељаје да управља компанијом коју су основали његови родитељи.

Алекса Вучићевић завршио је хотелијерство и већ деценију помаже родитељима на усавршавају бренда „Премиер”, покренутог пре скоро три деценије.

Чоколада „Премиер” произведена у Земуну присутна је на тржиштима у Европи. Стигла је чак и до Хонг Конга и Панаме, а неизоставни део је и бечког Музеја чоколаде, наводи млади Вучићевић.

Прелазак са генерације на генерацију изазов је у Србији, где је већина породичних компанија покренута деведесетих, каже за Танјуг Алекса Вучићевић. Данас у Србији као друга или ређе трећа генерација преузимају породичну компанију и одговорност, уместо да само уживају у плодовима рада родитеља.

„Пред свима нама велики је изазов, имајући у виду да породичне фирме у Европи и свету имају традицију пословања дугу стотину година. У поређењу са њима, по питању ‘трансфера’ са генерације на генерацију немамо много искуства”, рекао је Алекса Вучићевић, директор продаје.

Он и сестра су, како каже, од малена имали свест о фирми. Распусте су проводили радећи и спонтано је настао план да једног дана преузму „Премиер”. Радили су и робну марку за најстарију фабрику чоколаде у Источној Немачкој – „Халлорен”.

Према његовим речима, у послу има много изазова, због чега се запослени труде да прате трендове. Имају 40 различитих облика и укуса пралина и 33 врсте ручно израђених белих, тамних и млечних чоколада.

„Извозили смо широм света од Канаде до Хонг Конга, Кине и Панаме. Константно смо у Европи и трудимо се да подстакнемо сегмент извоза”, навео је Алекса.

Додаје да је „Премиер” и лиферант српског двора, због чега имају и посебну линију „Краљевски укуси Србије”, која носи грб Карађорђевића.

Извор: Политика

Ocena

Поделите овај пост

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Донација

Уплате можете извршити на рачун удружења са сврхом уплате донација за пројекат.

Прималац: Центар за размену знања у земљи и иностранству, Димитрија Туцовића 54 Београд
Сврха уплате: Донација за пројекат…
Жиро рачун: 205-0070800049367-43