Ћирилица / Latinica

Чуваркућа: За више домаћих производа на домаћем тржишту

Више од 450 производа за непуна четири месеца стекло је право на жиг „Чуваркућа“ у оквиру пројекта ПKС „Стварано у Србији“. Иако предњачи прехрамбени сектор, међу носиоцима жига који потврђује висок квалитет и домаће порекло. Све је више производа металске и машинске, грађевинске, хемијске, текстилне и фармацеутске индустрије.

Савет за доделу жига одобрио је, на последњој овогодишњој седници, право на „Чуваркућу“ за још 28 производа. Међу њима је и шест производа металске индустрије – компанијe METALFER STEEL MILL, Сремска Митровица и фирме РЕСОР, Гаџин Хан.

Металска и електро индустрија налазе се у центру производне мреже и повезане су ресурсно и технолошки, са осталим секторима привреде. Финални производи примену налазе у различитим сегментима привреде, као и у домаћинствима. Била је прецизна Ана Раичевић, секретар Удружења за металску и електроиндустрију ПKС.

„У оштрој тржишној утакмици, домаћим произвођачима је веома важно да њихови производи понесу жиг „Чуваркућа“. Скренула би пажњу да су у питању производи потврђеног квалитета, настали од сировина првенствено домаћег порекла оценила је Раичевић.

Жиг ,,Чуваркућа“ помоћи ће нам да потребе домаћег тржишта задовољимо у већој мери. До 2020. године наш пласман био је 60 одсто потреба тржишта. Верујемо да ће жиг обезбедити повољније тржишне услове што ће допринети исплативости наше инвестиције.

Право на жиг „Чуваркућа“ стекли су топло ваљани ребрасти бетонски челик у шипци , топло ваљани ребрасти бетонски челик у котуру и топло ваљана глатка жица, а сваки од ових производа израђује се у више различитих димензија у складу са потребама грађевинске индустрије.

Лојовић истиче да су производи ове компаније врхунског квалитета,  израђени по ИСО стандардима. Сваки има сертификат о квалитету издат од стране акредитоване лабораторије и обележени су гравуром 963 МСМ. Карактерише их добра заваривост, затезна чврстоћа и истезање, као и низак ниво корозије.

Међу новим „Чуваркућама“ је и 12 производа компаније Меркатор С, четири ADS-INTERKOMERC, Нови Сад и шест пожаревачке фирме „Милами“ која производи дечје патофне.

Порекло производа, квалитет, маркетинг  и стандарди са еколошким параметрима, представљају четири основна критеријума која производ квалификују за добијање жига.

„Чуваркућа“ се додељује на три године производима који у саставу имају 80 одсто домаћих ресурса, са могућношћу ресертификације.

Одлуку о додели права на жиг доноси Савет за одлучивање о праву коришћења колективног жига у коме су стручњаци из области технологије, маркетинга, креативне индустрије, заштите потрошача и заштите животне средине.

Извор: ПКС 29.12.2020.

Ocena

Поделите овај пост

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *